Regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

(www.santaherba.pl)

Preambuła

Niniejszy regulamin (określany dalej jako „Regulamin”) został ustanowiony w celu zapewnienia prawidłowej i efektywnej realizacji zamówień składanych na www.santaherba.pl przez Konsumentów oraz przez Przedsiębiorców. Określa on zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 1
Definicje

Użyte w Regulaminie wyrażenia oznaczają:

  1. Santa Herba – SANTA HERBA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000826534, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 5 000 zł , posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 7010968936 , tel. kom.: (+48 513227727, e-mail: office@santaherba.pl, (adres strony internetowej: www.santaherba.pl)
  2. Klient – usługobiorca w rozumieniu art. 2 pkt. 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. –
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  3. Dostawca – przedsiębiorca będący stroną Umowy, obowiązany do dostarczenia Klientowi zamówionych Produktów;
  4. Umowa – umowa cywilnoprawna, zawarta z Klientem oraz Dostawcą za pośrednictwem Santa Herba, na podstawie której Dostawca zobowiązuje się sprzedać i dostarczyć Klientowi Produkt, zaś Klient zobowiązuje się do zapłaty ceny;
  5. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.santaherba.pl), którego właścicielem jest Santa Herba;
  6. Produkt – rzecz ruchoma, której dotyczy Umowa/Zamówienie;
  7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  8. Przedsiębiorca – rozumie się przez to przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646, 1479, 1629, 1633 i 2212);
  9. Formularz rejestracji – znajdujący się na stronie internetowej Sklepu formularz umożliwiający darmowe założenie konta;
  10. Konto – oznaczone indywidualnym loginem i hasłem konto Klienta za pomocą którego usługobiorca może złożyć zamówienie oraz dowiedzieć się o złożonych wcześniej Zamówieniach w Sklepie.
  11. Formularz zamówienia – przygotowany przez Pośrednika formularz, umożliwiający złożenie zamówienia przez Klienta, w szczególności poprzez dodanie Produktów do wirtualnego Koszyka oraz określenie warunków Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
  12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są zarezerwowane przez Klienta Produkty;
  13. Zamówienie – oświadczenie Klienta przekazane przez Pośrednika do Dostawcy mogące prowadzić do zawarcia Umowy,
  14. Strony – Klient, Pośrednik i Dostawca;
  15. Dane osobowe – informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

§ 2
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (Regulamin) jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. – o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Zamieszczenie w Sklepie przez Santa informacji dotyczących Produktów, w szczególności opisu ich parametrów technicznych i użytkowych, cen i innych, stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
  3. Santa Herba może wykorzystywać pliki typu cookies (ang. ciasteczka) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Klienta oraz inne pliki umożliwiające np. indywidualizację adresu IP urządzenia, na które została załadowana strona (adres strony)
  4. Korzystanie ze Sklepu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, wykorzystywany przez Klienta, następujących wymagań technicznych:
    1. Internet Explorer w wersji 9.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies, lub
    2. Mozilla Firefox w wersji 30 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i Cookies, lub
    3. Google Chrome w wersji 30 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i Cookies,
    4. oraz minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli.
  5. Klient jest podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za zapewnienie opisanych wyżej wymagań technicznych.
  6. Santa Herba zabezpiecza i udostępnia Klientowi treść Zamówienia w sposób i na zasadach odpowiednich dla zachowania bezpieczeństwa przekazu komunikatów.

§ 3
Zamówienie

  1. Klient może nabyć Produkt, za pośrednictwem Sklepu, wyłącznie z wykorzystaniem sieci teleinformatycznej Internet. Umowa nie może zostać zawarta drogą telefoniczną.
  2. Zamówienie odbywa się na stronie www.santaherba.pl poprzez podanie danych, wymienionych w ust. 4 poniżej.
  3. W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, należy wejść na stronę internetową pod adresem www.santaherba.pl, oraz za pomocą Formularza zamówienia dokonać wyboru Produktu, który po wyborze zostanie przeniesiony do Koszyka, w którym będzie możliwość konfiguracji, a następnie złożyć Zamówienie, stosując się do komunikatów generowanych przez serwis, w szczególności wskazując sposób i adres dostawy oraz sposób płatności.
  4. Do złożenia Zamówienia niezbędne jest wskazanie przez Klienta następujących danych osobowych:
    1. nazwisko i imiona lub firmę Klienta
    2. adres korespondencyjny, będący również adresem wysyłki,
    3. adres elektroniczny (e-mail).
    4. Klient akceptuje, ze podanie przez niego ww. danych osobowych jest dobrowolne i niezbędne do złożenia Zamówienia oraz uzasadnione jej właściwością umowy, oraz że niepodanie tych danych uprawnia Sprzedawcę do odmowy zawarcia Umowy.
  5. Zamówienie zostaje złożone nie wcześniej, jak w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o treści potwierdzającej złożenie Zamówienia i określającej elementy Zamówienia takie jak: numer Zamówienia i jego treść, opis Produktu, termin realizacji zamówienia, formę zapłaty ceny oraz cenę, jak również koszty dostawy. Do chwili otrzymania wiadomości email, opisanej w zdaniu poprzednim, Klient uprawniony jest do anulowania Zamówienia, poprzez wysłanie oświadczenia dostatecznie ujawniającego wolę anulowania Zamówienia, na adres mailowy www.santaherba.pl
  6. Zamówienie może być złożone wyłącznie w języku polskim. Umowa może być zawarta wyłącznie w języku polskim.

§ 4
Cena i jej zapłata

  1. Ujawnione w Sklepie informacje o cenach Produktów zawierają ceny brutto, tj. obejmują podatek VAT według właściwej stawki, inne podatki i cła. Cena nie obejmuje kosztów dostawy.
  2. Koszty dostawy pokrywa Klient, chyba że co innego wynika z treści zamieszczonych na stronie www.santaherba.pl
  3. O kosztach dostawy Klient zostanie poinformowany po złożeniu zamówienia w wiadomości e-mail, potwierdzającej złożenie Zamówienia lub w zakładce Sklepu, do której zostanie przekierowany Klient po złożeniu zamówienia, w której istnieje możliwość wyboru sposobu płatności za Produkt oraz sposobu i ceny za dostawę Produktu do Klienta.
  4. Informacja o cenie ujawniona w Sklepie wiąże Dostawcę od chwili otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w § 3 ust. 5 powyżej. W przypadku ujawnienia w Sklepie błędnej informacji o cenie, Klient zostanie o tym poinformowany przed otrzymaniem wiadomości email, wymienionej w zdaniu poprzednim.
  5. Zapłata ceny może nastąpić:
    1. przelewem bankowym na rachunek bankowy prowadzony dla Santa Herba pod numerem 79 2490 0005 0000 4530 5730 6163. Zapłata ceny następuje w chwili uznania rachunku bankowego Santa Herba.;
    2. gotówką przy odbiorze przesyłki;
    3. poprzez system obsługi płatności.
  6. Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny wraz z kosztem dostawy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania wiadomości e-mail, potwierdzającej złożenie Zamówienia.
  7. W przypadku wyboru przez Klienta zapłaty za Produkt przy odbiorze, Klient zobowiązany jest do zapłaty za towar przy odbiorze zamówionego Produktu.
  8. Brak zapłaty ceny i kosztów dostawy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Zamówienia, uprawnia Santa Herba do anulowania Zamówienia i odmowy przekazania Zamówienia do realizacji Dostawcy.

§ 5
Realizacja Zamówienia

  1. Wraz z wiadomością e-mail, potwierdzającą złożenie Zamówienia, Klient otrzymuje fakturę pro-forma, określającą cenę i koszty wysyłki. Faktura pro-forma zawiera również wskazanie rachunku bankowego do zapłaty. W przypadku zrealizowania przez Klienta zapłaty z wykorzystaniem systemu obsługi płatności, Klient otrzyma dokument sprzedaży.
  2. Santa Herba przystępuje do przekazania Zamówienia do realizacji Dostawcy, po otrzymaniu od Klienta całości ceny oraz kosztów dostawy, na rachunek bankowy wskazany w fakturze pro-forma, a w przypadku wyboru zapłaty za Produkt przy odbiorze niezwłocznie, po wysłaniu do Klienta wiadomości e-mail, potwierdzającej złożenie Zamówienia.
  3. Santa Herba przekazując Zamówienie Dostawcy, informuje Dostawcę w szczególności o danych o których mowa w § 3 ust. 4 oraz Produktów, których dotyczy Zamówienie.
  4. O zakończeniu realizacji zamówienia i wysłaniu Produktu, Klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość e-mail.

§ 6
Dostawa i odbiór Produktu

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru Produktu:
    1. przesyłka kurierska,
    2. przesyłka kurierska pobraniowa,
    3. przesyłka pocztowa,
    4. przesyła pocztowa pobraniowa,
    5. przesyłka Paczkomatowa,
  2. Czas i termin dostawy jest niezależny od Santa Herba i wynosi do 3 dni od dnia nadania przesyłki obejmującej Produkt. Dostawy realizowane są wyłącznie w dni ustawowo niewolne od pracy, z wyłączeniem sobót. Produkty mogą być dostarczone jedynie na adres podany przez Klienta przy złożeniu Zamówienia.
  3. Koszty dostawy są płatne wraz z ceną.
  4. W chwili dostawy, Klient obowiązany jest zbadać, czy Produkt:
    1. nie jest uszkodzony,
    2. nie jest niekompletny,
    3. jest zgodny z Zamówieniem.
      W przypadku stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia, niekompletności lub niezgodności Produktu z Zamówieniem, Klient ma prawo powstrzymać się z odbiorem przesyłki obejmującej Produkt, z jednoczesnym obowiązkiem sporządzenia przy udziale osoby realizującej dostawę, protokołu dokumentującego powód powstrzymania się z odbiorem przesyłki. Skorzystanie z uprawnienia opisanego w zdaniu poprzednim zobowiązuje Klienta do niezwłocznego poinformowania Dostawcy o uszkodzeniu, niekompletności lub niezgodności Produktu z Zamówieniem celem ponownego przygotowania Zamówienia albo zwrotu uiszczonej przez Klienta ceny.
  5. Odbiór przesyłki obejmującej Produkt może zostać dokonany osobiście przez Klienta bądź upoważnioną przez niego osobę.

§ 7
Odstąpienie od umowy.

  1. Klient będący Konsumentem, uprawniony jest do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyn, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia objęcia w posiadanie Produktu przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Prawo odstąpienia nie przysługuje, gdy Konsument po dostarczeniu Produktu otworzył zapieczętowane opakowanie, w którym znajdował się Produkt.
  2. Prawo odstąpienia wykonuje się poprzez złożenie oświadczenia Santa Herba na formularzu przesłanym Konsumentowi wraz z Produktem. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przez jego upływem pocztą na adres Santa Herba lub droga elektroniczna na adres orders@santaherba.pl. Formularz dostępny jest również na stronie internetowej (www.santaherba.pl). Dostawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy przesyła na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
  3. W razie odstąpienia od Umowy, jest ona uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszego paragrafu. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym; w żadnym wypadku Konsument nie jest uprawniony odpakowywać, uszkadzać, dekompletować, niszczyć lub w inny sposób pomniejszać wartość Produktu.
  4. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Santa Herba przyjął jego Zamówienie, Zamówienie przestaje wiązać.
  5. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt lub przekazać go osobie upoważnionej przez Santa Herba do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Santa Herba zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  6. Santa Herba ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
  7. Santa Herba dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi kosztami.
  8. Jeżeli Santa Herba nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Santa Herba, Santa Herba nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  10. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt lub przekazać go osobie upoważnionej przez Santa Herba do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Santa Herba zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

§ 8
Rękojmia i postępowanie reklamacyjne.

  1. Dostawca zobowiązany jest dostarczyć Produkty zgodny z umową (bez wad).
  2. Dostawca, ze pośrednictwem Santa Herba, jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Produkt jest niezgodny z umową (rękojmia).
  3. Niezgodność Produktu z Umową wystąpi w szczególności, gdy Produkt:
    1. nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
    2. nie ma właściwości, o których istnieniu Santa Herba zapewnił kupującego;
    3. nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował Pośrednik lub Dostawca przy zawarciu umowy, a Pośrednik lub Dostawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    4. został kupującemu wydany w stanie niezupełnym,
  4. Dostawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną, niż przewoźnik.
  5. W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności Produktu z Umową, Klient uprawniony jest do złożenia Reklamacji.
  6. Reklamację należy złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail orders@santaherba.pl. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać wskazanie rodzaju niezgodności Produktu z Umową.
  7. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Celem zapewnienia prawidłowego toku postępowania reklamacyjnego Santa Herba uprawniony jest zażądać od Klienta informacji niezbędnych do rozpatrzenia Reklamacji.
  8. Klient, w ramach reklamacji, może żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zwrotu ceny i kosztów wysyłki.

§ 9
Dostawcy

  1. Klient po złożonym Zamówieniu, w wiadomości e-mail, potwierdzającej złożenia Zamówienia zostanie poinformowany o Dostawcy realizującym Zamówienie.
  2. W przypadku realizacji Zamówienia przez dwóch lub więcej Dostawców, Klient zostanie obciążony tylko jednym kosztem wysyłki.
  3. W przypadku realizacji Zamówienia przez dwóch lub więcej Dostawców, Santa Herba zobowiązuję się w wiadomości potwierdzającej złożenia Zamówienia do poinformowania Klienta które Produkty objęte Zamówieniem są realizowane przez danego Dostawcę.

§ 10
Ochrona danych osobowych

  1. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO – informujemy, że
  2. Santa Herba może przetwarzać następujące dane osobowe, Klienta niezbędne do nawiązania i ukształtowania treści oraz zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego pomiędzy nimi:
    1. nazwisko i imiona Klienta,
    2. numer NIP,
    3. adres zameldowania na pobyt stały;
    4. adres siedziby,
    5. adres do korespondencji, jeżeli jest inny, niż adres o którym mowa w punkcie d) i e);
    6. dane służące do weryfikacji podpisu elektronicznego Klienta,
    7. adresy elektroniczne Klienta.
  3. Składając zamówienie na (adres strony), Klient wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez siebie danych osobowych, poprzez odznaczenie komunikatu wygenerowanego przez serwis. Wyrażona zgoda obejmuje również przetwarzanie danych w przyszłości. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w każdym czasie odwołana.
  4. Celem przetworzenia danych jest realizacja Umowy, której Klient pozostaje stroną oraz podjęcie działań przed zawarciem Umowy.
  5. Administratorem danych jest SANTA HERBA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000826534, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 5 000 zł , posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 7010968936
  6. Z administratorem można skontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej office@santaherba.pl .
  7. Klient uprawniony jest do dostępu do treści podanych przez siebie danych osobowych oraz do ich poprawienia, za pośrednictwem www.santaherba.pl.
  8. Santa Herba stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych.
  9. Dane osobowe przetwarzane są przez okres niezbędny do wykonania umowy oraz niezbędny do ewentualnego przymusowego wyegzekwowania przysługujących Santa Herba i/lub Dostawcy wierzytelności – nie dłużej niż przez 6 lat od dnia wymagalności roszczenia.
  10. Klient, którego dane dotyczą może wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  11. Santa Herba uprawniona jest przekazać ww. dane osobowe Dostawcy w celu realizacji Zamówienia, o czym poinformuje Klienta.

§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
    Konsument posiada następujące, przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 12
Pozostałe prawa i obowiązki Klienta oraz wyłączenie odpowiedzialności Usługodawcy

  1. Santa Herba nie ponosi odpowiedzialności za żadne treści umieszczane przez Klienta oraz nie prowadzi w tym zakresie kontroli. Klient nie jest uprawniony do zamieszczania w serwisie (www.santaherba.pl) treści o charakterze bezprawnym. Klient obowiązany jest zwrócić Pośrednikowi poniesiony przez niego uszczerbek, będący wynikiem zamieszczenia przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, jak również będący wynikiem bezprawnego zamieszczenia treści. Uszczerbek obejmuje w szczególności wszelkie szkody, straty, pomniejszenia majątku lub zwiększenia pasywów Pośrednika, kary, grzywny, mandaty, itp.
  2. Santa Herba uprawniony jest do usuwania lub modyfikowania tych treści zamieszczonych przez Klienta, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie Regulaminu, obowiązujących przepisów prawa bądź godzić w dobre imię i renomę Sprzedawcy.
  3. Santa Herba nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi poprawne korzystanie ze Sklepu, w tym złożenie Zamówienia.
  4. Santa Herba zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu, w szczególności z uwagi na konieczność konserwacji, modernizacji, przeglądu lub rozbudowy infrastruktury technicznej (hardware i software) Sklepu, z poszanowaniem uprawnień Klienta.
  5. Santa Herba nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki działania Sklepu, w tym utratę przez Klienta danych, uszkodzenia sprzętu lub oprogramowania, prędkość transferu danych, o ile skutki takie będę wynikiem okoliczności, za zaistnienie których Santa Herba nie ponosi odpowiedzialności.

§ 13
Postanowienia końcowe

  1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych z udziałem Klienta, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom polskim, właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego lun innych aktów prawnych.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Pośrednikiem a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi polskiemu, właściwemu ze względu na siedzibę Santa Herba.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia z dnia 24 czerwca 2014 r. – o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. – o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Pośrednik zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej Sklepu. W przypadku dotychczasowych Klientów, będą oni związani postanowieniami nowego Regulaminu pod warunkiem, że nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 30 (słownie: trzydziestu) dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu.
  5. Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany nieodpłatnie Klientowi (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie.
  6. Regulamin wchodzi w życie w dniu 1.04.2020 r.